Monday, October 15

primele impresii

Mi se tot spune că sunt prea extremistă cu detaliile şi probabil e deficienţă profesională faptul că îmi moare câte un pic urechea la fiecare dezacord şi topică de engleză tradusă mot-a-mot în română fără diacritice.

Dar jur că nu sunt nebună şi că detaliile chiar fac toţi banii. Chiar şi alea care nu sunt observate decât sunt ok dar sar imediat în ochi dacă sunt făcute cu picioarele.

Am fost ieri noapte în Băneasa. Mai nou BBIA. După principiul că dacă avem acronim sunăm mai tare!

Am ascultat 10 minute o conversaţie între domnişoarele care spălau pe jos împrăştiind spumă şi apă peste bagajele pasagerilor nevoiţi să şi le ţină în braţe în timp ce ele dădeau agale cu mopul. Şi ele, domnişoarele, îşi dădeau coate la un domn mai spre 40 de ani, clar străin, miza conversaţiei pe scurt fiind cum cineva le va observa acolo, în holul ăla de aşteptare şi le va lua spre o viaţă mai bune pe meleaguri însorite. Efectul observabil cu ochiul liber al telenovelelor.

Despre floră şi faună nu mai vorbim. Şi zic asta în sensul de fauna de pe acolo şi ce floră se dezvolta prin ungherele ascunse sub tricourile cu gigolo italiano. Mulţumesc stelelor că a dat frigul sâmbătă.

Şi barul. O da, barul! Ăla din centru care mai noi vrea să arate a cafenea de fiţe futuristică - alumniu, filiform etc. Şi îmi prinde meniul ochii. Pata proverbială de căcăniu în tot argintiul lor de film SF. Cu un copy de excepţie. Şi zic copy pentru că e creaţie acolo, nu reproducere.

Altfel nu îmi explic de ce scrie Jeam Beam când sticla de Jim Beam e la 20 de cm în spatele barului.

Sau coffee apare când cu doi de f, când cu 2 de e - simetria e pentru proşti, noi oferim diversitate.

Şi ciocolată e scris fonetic cu pronunţia englezească. Când englezii ar fi ştiut să pronunţe ortografia lor iar românii care nu ar fi înţeles ce e aia chocolate sigur nu le e mai clar 'hot ciocolat'.

Sunt eu nebună că mă înfurii la chestiile astea. Mama lui de fabulospirit! Dă-i înainte cu spiritu' că de materie au grijă numai neluminaţii!

3 comments:

Anonymous said...

oh the pain, oh the horror... partea de "coffe" este excelenta.
mai am o slabiciune si pentru grapfruit :))

mărie said...

Pe mine aia cu hot ciocolat m-a lăsat mască. A fost şi primul lucru pe care l-am văzut. Cât despre masacrarea burbonului meu preferat . . . nici nu mai discutăm.

Anonymous said...

Meniul ala e intr-adevar o capodopera. "Expresso", "non alcool beer", "aperitifs, digestive...", header-ul ratat care face Metaxa o votca... I'm in awe. Cine l-a scris face concurenta puternica traducatoarelor serialelor britanice de pe TVR2. Si asta nu e lucru putin :)