Friday, June 20

Toyota Prius

Nu ştiu încă dacă mi-aş lua acum un Prius dacă aş avea 25.000 de euro de dat pe o maşină. Dar în câţiva ani, când bugetul pentru transport va fi altul, aş alege Prius anyday în faţa celorlalte maşini la acelaşi preţ. Mie îmi place maşina să fie maşină, nu jucărie sau simbol agresiv de status social. Şi când voi vrea jucărie, o să-mi iau motor.

Fusei ieri la un meeting de bloggeri organizat de Cristi Manafu şi cei de la Toyota pe tema maşinilor hibride, cu Prius-ul în plim plan.


Ce a fost foarte tare:
Conceptul închegat şi dus până în detalii. Pare atât de uşor să alegi o idee şi să ţi-o păstrezi ca fir roşu în fiecare detaliu de organizare . . . ei bine, de cele mai multe ori nu e aşa, ieri a fost! Chapeau!

Mi-a rafinat nişte issues pe care mi le pusesem şi eu înainte. Eu în general conduc foarte economic, mi-a plăcut că am găsit multe din lucrurile pe care le fac deja pe lista de tips on how to drive eco-friendly şi că am aflat şi câteva noi.
În continuare sunt sceptică în legătură cu oprirea motorului la stop sau când ai de staţionat mai mult de 30 de secunde. O să caut mai multe informaţii pe tema asta.

Au fost foarte deschişi cei de la Toyota. Mi-a plăcut că nu a fost o prezentare 'noi suntem cei mai tari, cumpăraţi toyota etc.'. Chiar dacă evenimentul în nucleul lui e unul de promovare a Priusului, nu m-am simţit agresată în nici un moment.

Discuţia a prins. A fost debate la scenă deschisă. Între oameni pasionaţi de maşini şi oameni pasionaţi de mediu publicul a fost foarte bine ales.


Ce nu a fost foarte tare
La ei: Nu ai cum să nu ştii să răpunzi la întrebarea 'care este publicul tău?'. Nu ai cum. Ai decis să intri pe piaţă cu modelul ăsta în urma unor studii, te-ai bazat pe nişte cifre etc. Ori e numai mişcare de imagine - ai vrut să aduci eco-friendliness-ul Toyota şi în România - ori e şi imagine şi business. În clipa în care este şi numai 0.5% business nu ai cum să nu ştii care este targetul tău. Chiar dacă vrei să vinzi 90 de maşini, nu 1000.

La noi: Au fost câteva întrebări şi sugestii din categoria 'ce tare ar fi să faceţi aşa' care nu prea ţineau cont de faptul că Toyota e o companie care există ca să facă bani. O companie care face investiţii în mediu, o companie mai drăguţă şi eco-friendly decât altele, dar rămâne o companie care există ca să facă bani. O companie cu resurse de timp, oameni, buget care nu au cum să fie nelimitate.
Sunt miliarde de idei bune pe lumea asta, aproape întotdeauna un eveniment sau o campanie ar putea fi făcută mai mare, mai bine, mai agresiv etc., dar problema resurselor există întotdeauna şi chiar dacă ele sunt flexibile în funcţie de gradul de creativitata şi orginalitate a propunerii . . . nu se dublează sau tripleaza atât de uşor.


Cred că întâlnirea de ieri a fost un pas bun către a comunica Priusul în condiţiile de piaţă şi buget pe care au lăsat să se înţeleagă că le au. Ceea ce e mişto este că nu au mentalitatea de genul 'auto se comunică pe tv si outdoor, nu avem bani de tv si outdoor pentru Prius deci auoleo! nu putem face nimic'.

În ceea ce mă priveşte, am aflat cu plăcere citind pagina de wiki a Prius-ului că vărul primar al Arabelei mele (care e TDI la 1.4 faţă de Arabela care e benzină la 1.6) este pe locul 2 la nivel mondial la emisie minimă de Co2 :D.


Cât despre tema întâlnirii - Maşina hibrid, fiţă sau necesitate? - problema a fost pusă din secunda 1 în termeni de trendy-ness. Valoarea de 'la modă' pe care o are nu s-a pus la îndoială nici o secundă. Ceea ce e bine şi realist. Atâta timp cât este o maşină marketată ca fiind pentru planetă iar planeta este unul dintre cele mai 'la modă' subiecte secolul ăsta . . e o necesitate pentru că e pentru planetă şi o fiţă din acelaşi motiv.

În cele din urmă . . . un mare Kudos! oamenilor care apără planetă pentru că au reuşit să facă o modă dintr-o necesitate. Gândiţi-vă că şi spălatul pe dinţi era în aceeaşi situaţie acum 400 de ani ;). Le doresc mainilor hibrid aceeaşi soartă.

1 comment:

Anonymous said...

Hmm, frumos cu masina, dar nu strica sa gandesti ca poate uneori n-ai nevoie de o masina mai ecologica, mai ecologic decat tot e sa mergi pe jos, cu bicicleta, etc.