Thursday, August 7

divinitatea şi sângele albastru

Pe voi nu vă enervează/zgârie la moral/revoltă ultima campanie de reduceri Plaza România? Aia cu fata cu mâinile împreunate întru rugăciune şi chipul luminat divin advertising Pure Sales la Plaza în nu ştiu ce perioadă?

Şi dacă tot suntem la subiectul ăsta . . . era acum câteva luni un mash pe clădirea Studio Martin de pe Ştefan cel Mare care făcea reclamă celui de-al 1008-lea proiect imobiliar din Bucureşti şi împrejurimi. Şi spunea el, mash-ul (din păcate nu-mi aduc aminte textul exact) ceva de genul: Cine zice că nobleţea nu se cumpără? Pe modelul, "ia-ţi o casă la noi şi instant sângele îţi va deveni albastru".

Şi îmi aduc aminte de o discuţie de pe blogului lui Dan Petre şi o discuţie de la el de pe blog la un moment dat care atingea aceea poveste frumoasă care zice că publicitatea are şi o funcţie educativă - de a arăta modele şi a stabili şi întări comportamentele şi normele social acceptabile.

Frumos, nu? În condiţiile astea te mai poţi supăra pe fetele care caută izbvirea pe coridoarele mall-ului? Aceea izbăvire dată de un domn care bea un Starbucks lângă merţan şi acum e prinţ de Colentina (sau Pantelimon, sau Rahova, sau Militari, nu discriminez când vine vorba de cartiere :)))?

Ce pot să spun? . . parafrazând campania Guerilla din ultima lună: S-a tâmpit poporul de când e cumpărătoru'!

6 comments:

runbaby said...

cu voia ta, poporul (aka vulgul :D) a fost tampit dintotdeauna imho, acum doar i se spune ca e absolut in regula sa fie asa :)

mărie said...

Corect . . . probabil de abia acum am senzaţia că nu mă mai pot ascunde de el. De unde şi revolta . .

Brietta said...

Nu cred ca e vorba de popor ca fiind tampit ci mai degraba de neste creativi lipsiti de inspiratii mai inaltatoare sau supusi creativitatii clientilor pe care-i slujesc :P

Publicitatea lanseaza modele de consum insa rolul ratiunii umane nu trebuie subminat.
Am incredere in viitor si cred ca acest gen de reclame ating doar pe unii dintre noi in sensul pur instrumental, pentru ceilalti fiind mai degraba o sursa de amuzament, cel mult indignare :-)

mărie said...

Brietta, să te audă Dumnezeu (ăla cu D mare nu ăla de la Plaza) :D

M-am enervat pentru că mi se pare că denotă un tupeu fără margini din partea creatvilor/clienţilor care le-au aruncat în lume cu referinţa la divin şi la aristocraţia de mahala.

Când am citit aia cu 'cine zice că nobleţea nu se cumpără' am avut clar în faţă imaginea tipului de om pe care îl legitimizează. Şi nu mi-a plăcut.

Brietta said...

pe toti DUMNEZEII ca nici mie nu-mi plac astfel de imagini :)

len.ro said...

"Starea de mizerie poleita": noroaie si merzane, haine scumpe si fara gust puse peste burti umflate de la vreo saormerie in voga; cei care striga mai tare, cei care injura mai urat, cei care tureaza mai mult; Atata scarba coplesitoare simti ca te lichefiaza.