Monday, September 29

West Wing

De câteva săptămâni mă uit la West Wing aproape de fiecare dată când am mai mult de 40 de minute libere. Am mai zis (de fapt nu ştiu dacă am mai zis aici dar am mai tot zis) că este unul dintre serialele mele preferate şi unul care cred că trebuie văzut de orice om interesat de comunicare de pe planetă.

Îmi place de mor cum scrie Aaron Sorkin: alert, spunky, cere un efort să urmăreşti dialogul. Am mai scris şi despre Studio 60 şi cât de tare m-am supărat că l-au tăiat după 1 sezon.

Revenind la Wwst Wing, mă gândeam la plot. Că subiectul este unul un pic mai dificil decât în alte cazuri - şi oricât de clar ar fi că administraţia Bartlett este ficţiune . . . timp de 7 ani unul dintre cele mai premiate şi lăudate şi vizionate seriale la americani a fost unul despre un preşedinte democrat, cu convingeri puternic liberale, cu drag de familie, principii solide, apropiat de oameni bla bla.

Mă gândeam că serialul a început în 1999 când era Clinton la Casa Albă, şi a prins numai 2 sezoane cu un preşedinte democrat înainte să vină republicanul we all know and love, domnul W.

Citeam că s-a tot spus în perioada aia că West Wing are ca scop tacit secund distragerea atenţiei de la scandalul Lewinski şi consolidarea moşternirii lui Clinton - mai toţi membrii staffului lui au
fost la un moment dat consultanţi pentru producătorii serialului. Motiv pentru care, cu excepţia criticilor aduse la adresa optimisumului şi momentelor de inocenţă a personajelor, este una dintre cele mai realiste prezentări a modului în care se face politică de la Casa Albă.

Sunt fan! M-am apucat să citesc acum 2 săptămâni pe tema serialului şi a corespondenţei cu realitatea pentru că nu-mi venea să cred cum jumătatea republicană a americii n-a boicotat mai puternic un serial atât de pozitiv la adresa unui preşedinte democrat. Adevărul este că probabil susţinătorii fanatici ai lui Bush din Texas nu pot să urmărească dialogul deci sunt la adăpost de convertire (ok, i was being mean).

Oricum, numai mie mi se pare că e un instrument extraordinar de puternic ăsta? Mai ales având în vedere cum consumă americanii serialele de prime time. 7 ani de West Wing pe NBC, 7 ani de adunat fani care să iubească personajele, personaje care sunt vehemente în convingerile lor democrate şi care se luptă episod după episod cu 'duşmanul' republican fără scrupule.

Sau o fi targetul serialului într-o zonă de studii şi venit care oricum îl face mai puţin susceptibil la astfel de influenţe?

Habar nu am . . . alternam azi-noapte comentariile asupra debate-ului McCain-Obama şi episoade din seria 4 (mai am încă 3 serii) şi au început să se lege fantastic nişte sinapse ne-mai-legate până acum. My new favourite pass-time.

2 comments:

Anonymous said...

Ca de la un fan Aaron Sorkin la altul, recomand:
* Sports Night. Ca să nu te inducă în eroare titlul, iată şi tagline-ul: "It's about sports. The same way Charlie's Angels was about law enforcement." Crede-mă, are tot ce iubeşti la West Wing şi Studio 60. În format scurt :)
* Charlie Wilson's War. Tocmai l-am văzut. E excelent şi s-a potrivit manuşă peste avalanşa de politică americană din ultimele săptămâni.
Enjoy! (Dacă nu le-ai enjoy-it deja :) )

mărie said...

Am tot văzut reclamă la Sports Night pe AXN dar n-am auzit Sorkin şi nu m-a tentat până acum.

Charlie's War n-am apucat să-l văd încă. Dar tocmai a sărit vreo 10 trepte pe lista priorităţilor.

Tnx de recomandări :)