Tuesday, November 14

ce fac unii cu banii

Imi este foarte greu sa inteleg de ce sa faci ceva mare si prost cu multi bani cand poti sa faci ceva mai mic dar de efect cu la fel de multi bani, sau chiar mai putini.

Rasfoiam astazi o revista cand...ce sa vezi?....imi cad in poala doua broshuri ale unora dintre cele mai mari ....a se sublinia ca am zis cele mai mari, nu cele mai tari......firme de hainutze si echipament pentru facut chestii pe munte: O’Neill si Columbia Sportswear.
Frumos, zic eu, ma intereseaza problema, sunt in target.........ca idee in target ca din punct de vedere financiar refuz categoric sa imi cumpar ceva din Romania la suprapret cand stiu ca la 500 de km gasesc aceeasi chestie cu 30% mai ieftin....ma rog.
Si, ce sa vezi...discursul viziune/ misiune al domnului O’Neill, reportaje, interviuri cu rideri de exceptie, cateva articole din colectia de toamna/ iarna, upcoming events....si TOTUL IN ENGLEZA. Repet, vorbim de ceva care ma intereseaza.....si da, fac parte din generatia aia care stie engleza aproape la fel de bine ca romana.....cu accent pe aproape, pentru ca nu am nimic in comun cu alti optzecishti care de la atata engleza au ajuns sa nu mai stie romana. Dar cu toate astea, refuz!

Mi-au oferit spre delectare o lista cu toate competitiile lor din iarna asta, la care eram invitata cu drag si sincerely yours, the O'Neill Team.... la Verbier, in Scotia, in Franta...get this...in Sunset Beach, Hawaii!!! bwahahahaha. Toate astea in conditiile in care habar nu am unde va fi prima shusha organizata la noi in iarna asta.

Si mai in plus, o selectie de hanorace, pantaloni, caciuli etc., dintre care numai ei stiu care pot fi gasite si in Piata Romana si care sunt editie limitata pentru locatiile de mai sus. Oricum, nu se cade a da preturi ca doar nu vrem sa speriem oamenii cu 200 ron pe o caciula din ochiuri prin care trece vantul.

Oricum, ideea e...de ce sa faci asta? De ce sa-ti tai craca de sub picioare, livrandu-mi o chestie replicata dupa modelul sua, cu 16 pagini glossy si cu info care nu ma ajuta la nimic......nu cred ca mai suntem in situatia in care sa ma uit pe asa ceva si sa exclam ‘wow, ce tare e o’neill, cand ma fac mare vreau sa fiu ca ei, sa ma imbrac de la ei si sa ma duc la competitiile lor’. Nu mai constuiesti imagine, ma enervezi ca vad prin tine ca incerci sa ma impresionezi....asta in cel mai bun caz....... ca in cel mai rau, la capatul demersului este un domn care a considerat ca oricum toata lumea stie engleza si pe cladiri scrie To Let si Sale asa ca .... ce mai conteaza.

Nu mai bine tai glossy-ul din buget, reduci la 10 pagini, traduci discursul, imi povesteti pe scurt despre noua partie facuta la Busteni, despre telescaunul nou din Poiana, despre alte locuri in tara asta in afara de valea prahovei (!!!!) si imi dai o prognoza meteorologica scurta in legatura cu iarna asta ca sa stiu odata ce dracu fac, daca ma dau peste cap sa plec din tara ca nu e zapada de sarbatori sau stau linistita? Daca tot esti O'Neill si tot ai bani ...

N-ar fi mai bine asa?

2 comments:

Sandra G said...

Doamna, sunt foarte de acord cu tine de principiu. Eu cred totusi ca la O'Neill Romania nici macar nu se pune problema de oameni de imagine incompetenti. Eu cred ca sunt niste oameni care au in cap doar sa vanda-vanda-vanda, care au auzit ei si au vazut la altii ca 'se da' brosuri si chestii colorate asa ca au comandat un top de la mama lu' O'Neill si aia a fost. Cred ca multe firme mari de pe alte meleaguri habar n-au ce lucruri traznite mai spun sau fac reprezentantii lor din Romania... Daca as fi in locul tau, eventual cu ceva mai mult timp liber la dispozitie, as scrie frumos la firma mama si le-as explica de ce licentiatii lor / reprezentantii sau ce-or fi din Romania o dau in bara.... just a thought :)

marie said...

sunt prea batrana ca sa mai schimb lumea.. bwahahahaha :)

in orice caz, exista oricand si variante de mijloc. necunoscand situatia, nu avem de unde sa stim de unde au venit indicatiile si daca nu au fost tiparite 1.000.000 de astfel de brosuri pentru balcani, ca sa mai scada din costuri. dar, adevarul este ca iesi mai ieftin daca scoti asa un tiraj si il distribui intr-o regiune intreaga.
m-am enervat ca idee. ca ma simt in target si m-am simtit luata peste picior.