Friday, August 17

din seria 'limba noastră-i o comoară'

Unele cuvinte ar tebui să nu existe pe planetă sau să intre în categoria that-which-shall-not-be-named.

Exemplu: mucilaginos

Mi-a stat ciuperca ureche-de-lemn în gât (genial, hualong.ro, vită cu urechi de lemn) când i-a fost asociat adjectivul ăsta.

Trebuia să rămână în trecutul lecţiilor de biologie din generală unde l-am îngropat ca să-mi fie universul plin de fluturi şi melodie.

Am vrut să postez definiţia de dex aici dar platforma dexonline nu suportă nici ea asemenea cuvinte şi dacă nu pot cu copy-paste nu scriu. Google search: o pagină de 10 articole împânzite de cuvinte referitoare la diferitele stări ale fluidelor corpului uman. Deci nu!

De ce să construieşti un adjectiv aşa? Sandra, să nu sari cu explicaţia originii rădăcinii cuvântului şi a evoluţiei sale semantice în nush ce dialecte că nu mă interesează. E urât rău şi eu sunt superficială şi cu asta basta.

Uite, farfalle, ăsta cuvânt frumos.

No comments: